**virtuous**

Allah, sh0w us the right path~

245- Yakini Dia Yang Esa

on May 21, 2013

“Dah dekat nak balik Malaysia ni, banyak nak pakai duit. Duit tiket, duit kargo, duit belanja, duit jubah konvo, blablabla….” saya meng0mel panjang.

“Duit boleh cari insha allah,” jawab Abi ringkas.

*****

“Boleh je kot nak jimat susu ‘Afifi tu. Botol besar yang letak 8 sudu tu kurangkan jadi 5 sudu. Botol kecik yang kita selalu letak 5 sudu tu kurangkan jadi 3 sudu.” saya mengusulkan cadangan mudah.

“Taknaklah, Abi tak sampai hati. Kita makan dan minum pun nak sedap-sedap. Takkan nak buat untuk ‘Afifi macam tu? Awak lupa janji Allah? Rezeki kita pun Dia yang bagi, inikan pulak rezeki anak.” komen Abi.

Ok, sentap. Kenapa sense keibubapaan Abi lagi tinggi dari saya?

*****

Beberapa hari lepas, ada orang beritahu dah menyediakan sedikit duit buat ‘Afifi kalau-kalau kami memerlukan.Sobs~

Haaa, kan Allah dah bagi bukti terus.

*****

Kadang-kadang bila selalu sangat risau s0al kewangan, terfikir-fikir ke mana hilang rasa redha dengan ketentuanNya, urgh.

Have faith!~ Al-Israa’ : 31

481735_161223204048850_37561224_n

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: