**virtuous**

Allah, sh0w us the right path~

233- Double To Triple 6

on May 14, 2012

#Dari Si Kecil Untuk Si Bayi

“Assalamu’alaitum, makcik ooo makcik,” kedengaran suara halus pelat memberi salam dari luar. Siapa lagi kalau bukan gerangan si bijak pandai, Nur Alisha Qaisara Binti Abdul Hafiz. “Makcik tengah buat apa tu?” Alisha bertanya. “Takde buat apa-apa, tengah tengok laptop atuk je, kenapa?” saya membalas.

“Nah, untuk baby makcik,” tangan kanan Alisha menghulurkan sepasang kasut comel kotak-kotak berwarna merah sementara tangan kirinya menunjuk ke arah perut saya. “Erk, untuk baby makcik? Isha beli kat Melaka ke tadi?” saya bertanya semula, musykil.

“Haahlah, beli tat Toboi, meh Isha butak tan untuk makcik ea, nak letak dalam bakul baby kan?” petah mulut Alisha berbicara sambil tangannya sibuk mengoyakkan plastik dan kertas yang membungkus kasut bayi itu. Usai dibuka, kasut bayi disusun cantik di dalam bakul baby berwarna ungu. “Haaa, ok dah, nanti dah tuar pakai kasut tu ea, babai,” Alisha menepuk-nepuk perlahan perut saya sebelum berlalu keluar untuk menuju ke dapur. Saya tersenyum, hanya ekor mata memerhati langkah si comel itu pergi.

Rupa-rupanya :

“Alisha ternampak kasut-kasut baby kat kedai Cowboy tu. Dia terus amek 2 pasang. Bising-bising kata nak beli untuk baby makcik, nak beli untuk baby makcik. Akak kata, amek sepasang je lah. Dia pun letak satu then terus sibuk-sibuk nak bayar kat kaunter. Abang dengan akak nak beli barang kitorang pun tak sempat. Huhu,” cerita Kak Hajar [Mama Alisha] panjang lebar.

p/s : Alahai terharu rasanya, terima kasih Abang, Kak Hajar, dan Alisha.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: