**virtuous**

Allah, sh0w us the right path~

232- Double To Triple 5

on May 14, 2012

#Jom Beli Barang Baby!

Saya berada di Port Dickson selama 2 minggu. Menziarahi keluarga sebelah Abi dan juga bertemu dengan adik usrah saya di SMKA SHAMS dahulu. Alhamdulillah, lepas rindu.

Kandungan saya kini sudah berusia 32 minggu. Barang-barang baby langsung belum saya fikirkan. Kata Kak Hajar dan Kak Lin, barang-barang newborn anak-anak mereka dahulu masih ada dan masih elok.

Nurse dah bagitau barang-barang yang kena sedia? Takpun Ifah listkanlah barang-barang baby yang perlu, nanti esok pagi kita pergi Seremban dengan Kak Un dan Ana, cari sama-sama.” kata Emak Abi.

“Oh hehe, nurse tak bagitau pun lagi mak. Kejap lagi Ifah cari kat internet dan salin kat kertas terus ea,” balas saya menurut saranan.

Esoknya, kami ke Aeon [Jaya Jusco] di Seremban 2. Saya fikir mahu Kak Un dan Ana cari barang-barang keperluan mereka dahulu namun mereka menolak. “Terus pergi tempat barang-barang baby je lah, tak sabar ni,” kata mereka teruja.

Tiba di tempat yang kami tuju, Kak Un dan Ana sangat teruja melihat semua barang yang ada :

“Haa achik, mana list? Meh kita cari meh. Comelnya semua!”

“Alah, mak janganlah asyik ambik baju warna putih je, tak comel.”

“Ok, baju dengan seluar dah ada berapa? Apa lagi yang takde ea?”

“Achik pilihlah sekali, kitorang plak excited, hihi.”

“Yang ni nak tak? Yang tu? Haaa, ni besar sikit. Ambik warna yang cantik-cantik lah.”

Saya tersenyum memerhati. Sekali sekala mengangguk setuju, kadang-kadang turut sama terdiam berfikir sesuai atau tidak untuk baby. Segan sebenarnya, heh~

Terima kasih buat kalian semua di Port Dickson!

Dalam soal membeli barang-barang, memang saya tidak mahir. Hampir kesemua barang milik saya hasil pilihan dari orang lain. Kalau saya yang memilih, mesti tak memuaskan hati sendiri dan takkan kerap digunakan. Hatta sepanjang urusan untuk persiapan majlis perkahwinan saya dahulu pun diuruskan 100% oleh ahli keluarga.

Berbeza dengan Abi!

Advertisements

One response to “232- Double To Triple 5

  1. sy lah ni.. says:

    haa.. kalau sy, hampir 100٪ barang yg org belikn sy x pakai pn.. mst nk beli sndr jgk.. hasil tarbiyah abah sy – sndr punya hal, sndr setel~

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: