**virtuous**

Allah, sh0w us the right path~

169- I Love Them For Them

Banglang said, “We are now at Bukit Antarabangsa, special gathering for Emak’s birthday and their anniversary.” Ahha, again, without me, and only me, uurrrgggh.

“Don’t forget to send us your homework ya! Huhu,” they remind me.

*****

Here we go, I have done my homework properly, for Emak’s birthday 😉 scroll down, and down, and down, and down, huuu~~

Read the rest of this entry »

2 Comments »

168- Bicara Baitul Muslim

Kami berusrah di Sakinatul Wafa’ setiap hari, setiap kali waktu makan, alhamdulillah. “Achik, Baitul Muslim tu apa? Kat Jordan ada tak Baitul Muslim? Kat Mesir ada kan?” ‘Aainaa memulakan bicara sambil kami mengambil nasi, menyenduk lauk, dan menuang air.

“Err, soalan apa tu?” sengaja saya menyoal semula. Masing-masing pun mula memberi pandangan mereka, dan mengapa mereka membangkitkan persoalan itu. Saya sekadar memasang telinga, sekali-sekala mengangguk setuju, mengeleng kepada tanda keliru, yang penting, perut kenyangkan dahulu, hehe.

“Nak dengar jawapan achik pulak?” saya cuba mencari ruang untuk kembali menjadi penerang. “Baitul Muslim ada je kat mana-mana,” saya membuat kenyataan sendiri.

**MerekaPermataAgama**

Read the rest of this entry »

10 Comments »

167- Belajar Dari Siapa?

hati berbunga, tiba-tiba, bila Dia, tak pernah lupa, kita semua hamba~

Hari itu, kami bergotong-royong berdua di dapur Sakinatul Wafa’.

“Achik, nak dengar satu bedtime story tak?” pelawa Sofia. “Errkk, sambil mengemas ke sambil tidur? Hehe, boleh jugak, silakan!” saya memberi respon.

Zaman kanak-kanak dahulu…

Read the rest of this entry »

2 Comments »

166- Apresiasi Ilmu 1 Malaysia

Tahniah kepada semua ahli jawatankuasa program; Apresiasi Ilmu 1 Malaysia yang berusaha kuat. Tahniah kepada penganjur; Akademi Debat Mu’tah yang hebat. Tahniah kepada semua peserta pidato, sajak, dan debat; Mu’tah yang sepakat, Mafraq yang semakin meningkat, Irbid yang masih mengekalkan tempat. Terima kasih kepada semua peny0k0ng yang memberi semangat. Terima kasih kepada semua yang terlibat secara langsung mahupun tidak langsung; m0ga ada berkat. Terfikir mahu membuat pengumuman bersara dari arena perdebatan seperti yang Naqeb Sulaiman pernah buat tapi, nanti tak pasal-pasal Faiz Solehan hembat, huhu.

Berusaha melengkapkan diri dalam usaha  membentuk Muslim sejati namun, mampukah kami? Bantu dan bimbinglah ya Ilahi!~

 

bukan suka-suka tapi, untuk Dia~

2 Comments »

165- I Am Needy

Between me and Him,

Sakinatul Wafa’,

Read, Think, Act!~

When the sun is too bright,

I ask some wind.

When the wind is too tight,

I ask some tureen.

Heish,

O Allah, forgive us when we whine.

Then,

The weirdest thing happened the other morning,

Suddenly,

I woke up with tears in my eyes,

And one rolling down my cheek,

Not the common tears.

And I knew,

I must have been dreaming of them again,

Sigh.

I don’t need anyone,

Nor anything in life,

But Allah!

 

hayati kulluha lillah~

4 Comments »